ישנם מגוון שיטות צריכה של קנאביס שמציעות למשתמשים חוויות שונות. מתוך השיטות הבסיסיות הנפוצות כמו ג'וינטים (סיגריית קנאביס), באנגים (מקטרת מים) ופייפים (מקטרת) ועוד שיטות מודרניות כמו שמנים, ומכשירי אידוי. כל שיטה מציעה חוויה ייחודית , בואו נכנס לפרטים על כל אחת מהשיטות הבסיסיות האלו

ג'וינט: הבחירה הקלאסית והניידת

ג'וינטים, או בשמות נוספים – פייסל או גלילית, הוא השיטה הכי מוכרת ומסורתית לצריכת קנאביס. מדובר בסיגריה המכילה פרחי קנאביס טחונים, יש צרכנים שאוהבים לערבב את זה עם קצת טבק או תחליפי טבק מסוגי צמחים שונים. גלילית היא דרך ניידת חברתית ונוחה שמאפשרת למשתמשים ליהנות מהשפעת התרופה בזמן נסיעה או במקום כלשהו.

כדי לגלגל גוינט, יש לטחון את פרחי הקנאביס ולפזר את החומר המקוסס באופן אחיד על פני נייר הגלגול לאחר מכן,מצרפים את הפילטר שהוכן מראש, מגלגלים את נייר, מדביקים, סוגרים והיא מוכנה לעישון.

. באנגים: דרך פופולרית לעשן כמות גדולה יותר בפרק זמן קצר יותר 

באנגים, או בשמות נוספים – מקטרות מים, מוכרים בזכות הפוטנציאל לספק חוויה חלקה יותר בזכות קירור העשן דרך המים. באנג קלאסי יכלול אזור מים, קערה למילוי הקנאביס (בשפת העם “ראש”), ומבחנה שבה העשן עובר דרך המים לפני שעולה לריאות.

שימוש בבאנג נחשב לעיתים כצורה “קשוחה” יותר לצרוך קנאביס אבל מחקר קובע שדווקא המים בבאנג משפרים את חווית העישון על ידי קירור העשן וחיטויו מחלודות וחלקיקים לא רצויים .

פייפים: פשטות ונוחות

פייפים הם בחירה פופולרית בגלל פשטותם ויעילותם. אפשר לקנות פייפים במגוון סגנונות כמו זכוכית, מתכת, עץ וקרמיקה.

בשונה לג'וינט בפייפ לא נהוג לערבב עם טבק

שימוש בפייפים פשוט: הקנאביס ממולא בקערה, מדליקים ושואפים

שמנים: רב תכליתיים ועוצמתיים

שמני קנאביס זכו לפופולריות עצומה בזכות הרבגוניות וקלות הצריכה שלהם. שמנים אלו הם תמציות מרוכזות של קנבינואידים, כולל THC ו-CBD, המתקבלות בשיטות מיצוי שונות כגון מיצוי CO2 (פחמן דו חמצני) או מיצוי מבוסס ממס. לרוב מהול בשמן נוסף (שמן זית או שמן קוקוס) בכדי לאפשר הובלה נוחה של השמן בתצורה נוזלית.

משתמשים יכולים לצרוך שמני קנאביס במספר דרכים, כולל תת-לשונית (הנחת טיפות מתחת ללשון), הוספה למזון או משקאות, או אפילו מריחה מקומית. השיטה התת לשונית מאפשרת ספיגה מהירה,  המספקת הקלה מהירה של כאבים וספיגה יעילה , מה שהופך אותה בחירה פופולרית בקרב משתמשים רפואיים המחפשים הקלה מיידית.

בנוסף, יכול להתאים לכל הגילאים ואלו שאינם רגילים או רוצים לצרוך בשיטות האחרות.

שמן קנאביס מאושר לשימוש גם בימים דתיים כמו שבת וחגים.

בחירת השיטה המתאימה לך

הבחירה בשיטת צריכת קנאביס תלויה בסופו של דבר בהעדפות הצרכן, אורח החיים וההשפעות הרצויות. יש המעדיפים את ההיבט החברתי של שיתוף ג'וינט, בעוד שאחרים מעריכים את החוזק ומהירות ההשפעה מבאנג. שמני קנאביס מספקים אפשרות מצוינת למי שמחפש מינון מדויק והשפעות חזקות.

הבנת שיטות הצריכה השונות מעצימה את המשתמשים לקבל החלטות מושכלות, ומבטיחה חווית קנאביס בטוחה ומהנה המותאמת לצרכיהם.